Θέσεις για τη ΦΙΛΠΑ του Κώστα Μητρόπουλου & Ομάδας «Φίλοι και Μέλη της ΦΙΛΠΑ»

Η Ομάδα «Φίλοι και Μέλη της ΦΙΛΠΑ» έχει την χαρά να μοιραστεί μαζί σας τις αναλυτικές θέσεις που επεξεργαστήκαμε για την αναγέννηση της ΦΙΛΠΑ.

Χρειάζονται μεγάλες τομές για να ξαναγίνει η ΦΙΛΠΑ μεγάλη και θα ήταν τιμή μας αν μας στηρίζατε είτε με την ψήφο σας αν είστε Μέλη της Λέσχης είτε με την πέννα σας και τα σχόλια σας τούτη την περίοδο μέχρι τις εκλογές της 24ης Ιανουαρίου 2017.

Με ιδιαίτερη εκτίμηση,

Κώστας Σ. Μητρόπουλος, Υποψήφιος Πρόεδρος ΦΙΛΠΑ,

Ομάδα Φίλων & Μελών ΦΙΛΠΑ
Για μια ΦΙΛΠΑ Φιλική & Αποτελεσματική!
• Με ανανεωμένη, προοδευτική & Οραματική Διοίκηση 2018-2020!


ΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΙΛΠΑ

του Υποψήφιου Προέδρου Κώστα Μητρόπουλου, και των υποψήφιων Μελών του Διοικητικού Συμβουλίου

  1. Σπύρος Δεσύλλας
  2. Κωνσταντίνος Κατσιγιάννης
  3. Χάρης Λάμαρης
  4. Πέτρος Ματσούκης
  5. Λυμπέρης Παπάζογλου
  6. Κωσταντής Πασχαλίδης
  7. Βύρων Ρηγινός
  8. Οδυσσέας Τσάγκαρης
  9. Νίκος Χαραλαμπόπουλος

fullsizeoutput_84b8

Ιστορικό

Η ΦΙΛΠΑ ιδρύθηκε το 1972 και μέχρι σήμερα αποτελεί την ηγέτιδα λέσχη και δύναμη στο χώρο του ιστορικού αυτοκινήτου. Στην ζωή της επηρέασε πολιτικές αποφάσεις και δημιούργησε το 1978 το πλαίσιο κυκλοφορίας των ιστορικών αυτοκινήτων που ίσχυε μέχρι πρόσφατα, δημιούργησε αγώνες που άφησαν ιστορία και ευχάριστες μνήμες, όπως το Διεθνές Ράλλυ αλλά και άλλα μικρότερης εμβέλειας, καθιέρωσε το μοναδικό Concours d’Elegance στην χώρα, αναβίωσε το Circuit του Τατοίου, προσέλκυσε 4,500 μέλη και 10,000 ιστορικά αυτοκίνητα, απέκτησε ιδιόκτητη έδρα, αναγνωρίσθηκε ως πολιτιστικό σωματείο και διοικήθηκε από προσωπικότητες του χώρου.

Σ’ αυτά τα 45 χρόνια η ΦΙΛΠΑ και τα μέλη της γνώρισαν και απογοητεύσεις, οι περισσότερες εκ των οποίων εντοπίζονται στην τελευταία δεκαετία.

  • Πρώτα από όλα η έκδοσή της απόλυτα απαγορευτικής ΚΥΑ του Οκτωβρίου 2017.
  • Η συνεχής απαξίωση του Διεθνούς Ράλλυ.
  • Η απώλεια, μετά από τρεις προσπάθειες του circuit Τατοίου στην ΟΜΑΕ και την ΔΙΕΛΠΙΣ, για μη προφανείς λόγους.
  • Η παντελής απουσία του πολιτιστικού στοιχείου από τις εκδηλώσεις της.
  • Η απουσία ανταποδοτικότητας προς τα μέλη
  • Η αποδυνάμωση της δημόσιας φωνής και επιρροής της ΦΙΛΠΑ και η συρρίκνωση του ζωτικού της χώρου στα μέλη της και στην κοινωνία.
  • Η παραμέληση του προπολεμικού αυτοκινήτου.
  • Η επιβίωση της πρωτόγονης χρονομέτρησης και διαδικασίας έκδοσης αποτελεσμάτων στους αγώνες ακριβείας.
  • Η απομείωση της παρουσίας μας στην FIVA.
  • Η εγκατάλειψη καλών συνηθειών για μία λέσχη, όπως το Χριστουγεννιάτικο δείπνο.
  • Και τέλος, η συστηματική αποδυνάμωση της σχέσης μεταξύ των μελών και της διοίκησης.

Ο χώρος του ιστορικού αυτοκινήτου έχει βαλτώσει. Έφτασε η στιγμή της αλλαγής πορείας και της αρχής μιας προσπάθειας ανάταξης της ΦΙΛΠΑ και του χώρου, ώστε οι επιθυμίες και οι προσδοκίες των μελών να ακούγονται και στο μέτρο του δυνατού να ικανοποιούνται. Αλλαγή που σημαίνει σχεδιασμός, καλλίτερη προετοιμασία, ισχυρότερες επαφές, περισσότερη ενημέρωση και διαφάνεια και ενεργές σχέσεις με τα μέλη.

Μία ομάδα ανθρώπων που αγαπούν το ιστορικό αυτοκίνητο, αλλά έχουν και μία συναισθηματική σχέση με τη ΦΙΛΠΑ την οποία στήριξαν όλα αυτά τα χρόνια, αποφάσισαν να διατυπώσουν με ευκρίνεια και καθαρότητα τις θέσεις τους για την ΦΙΛΠΑ ενόψει των επερχόμενων εκλογών και να δουλέψουν σκληρά για την εφαρμογή τους.

ΟΡΑΜΑ – ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ – ΜΕΘΟΔΕΥΣΕΙΣ

Η Αποστολή της ΦΙΛΠΑ

Η προώθηση του ιστορικού αυτοκινήτου ως πολιτιστικού αγαθού και η διευκόλυνση και υποστήριξη των μελών της ΦΙΛΠΑ στην έκφραση της αγάπης τους για το ιστορικό αυτοκίνητο.

 

Αποτελεσματική και Φιλική

Η ΦΙΛΠΑ πρέπει να είναι αποτελεσματική στην επίτευξη του σκοπού της και ταυτόχρονα φιλική προς τα μέλη της. Η εξειδίκευση των δράσεων και η εστίαση των ενεργειών είναι αναγκαίες προϋποθέσεις αποτελεσματικότητας.

Η ενίσχυση των σχέσεων με τα μέλη, η συνεχής ανταποδοτικότητα, η κατανόηση των προσδοκιών και η διευκόλυνση των μελών στην συντήρηση των ιστορικών αυτοκινήτων αποτελούν την ουσία της φιλικότητας.

Αγώνες, Εκδηλώσεις και Πολιτιστικές Δράσεις  

  • Αγώνες / εκδηλώσεις για όλο το ηλικιακό φάσμα των ιστορικών αυτοκινήτων
  • Περιηγήσεις / πλοηγήσεις
  • Στατικές εκδηλώσεις / εκθέσεις
  • Σεμινάρια / διαλέξεις / προβολές ταινιών
  • Θεματικές βραδιές
  • Σεμινάρια συντήρησης ιστορικών αυτοκινήτων.

Οι αγώνες/εκδηλώσεις που μέχρι τώρα αποτελούν την κύρια πηγή ευχαρίστησης των μελών της ΦΙΛΠΑ θα ενισχυθούν με:

  • Σεμινάρια κριτών /οργανωτών / αγωνοδίκων
  • Σεμινάρια Regularity
  • Σεμινάρια κριτών Concours d’Elegance
  • Νέο σύστημα ηλεκτρονικής χρονομέτρησης και άμεσων αποτελεσμάτων
  • Πρότυπους κανονισμούς
  • Στοχευμένο μάρκετινγκ.

Η δημιουργία Ομάδων Εργασίας από ενεργά μέλη της ΦΙΛΠΑ είναι  απαραίτητη πρακτική που θα δώσει την επιθυμητή ώθηση στην ενεργοποίηση των μελών και στην εμπέδωση του εθελοντισμού:

  • Οργάνωση Εκδηλώσεων / Αγώνων
  • Ανταποδοτικότητας Μελών
  • Ψηφιοποίησης Αρχείου φωτογραφιών ΦΙΛΠΑ και άλλων ντοκουμέντων
  • Μαρκών (αγγλικές, γαλλικές, γερμανικές, ιταλικές, ιαπωνικές κ.λπ.)
  • Συνεργείων και ανταλλακτικών
  • Προπολεμικών Ιστορικών Αυτοκινήτων
  • Επικοινωνίας και Μελών.

Ιδιαίτερη προσοχή θα δοθεί στα προπολεμικά και νωρίς μεταπολεμικά ιστορικά αυτοκίνητα με αναγνώριση της μοναδικότητας και των ιδιαιτεροτήτων τους. Ειδικές εκδηλώσεις ή ειδικά τμήματα εκδηλώσεων θα οργανωθούν με την καθοδήγηση της ομάδας εργασίας Προπολεμικών Ιστορικών Αυτοκινήτων.

Η ύπαρξη μιας σημαντικής ετήσιας εκδήλωσης που συγκεντρώνει το σύνολο του οικοσυστήματος του ιστορικού αυτοκινήτου είναι πέρα από απαραίτητη. Το Circuit Τατοίου θα μπορούσε να εξελιχθεί σε ένα πραγματικό φεστιβάλ αυτοκινήτου αλλά εγκαταλείφθηκε. Θα μελετήσουμε τις δυνατότητες, τους χώρους και τα οικονομικά μιας τέτοιας πρωτοποριακής εκδήλωσης σε συνεργασία με όλους τους φορείς του χώρου και θα κατορθώσουμε να την κάνουμε πραγματικότητα.

Επιρροή και Εξωστρέφεια

Η ΦΙΛΠΑ, ως η μεγαλύτερη λέσχη ιστορικού αυτοκινήτου στην Ελλάδα, πρέπει να έχει άμεση πρόσβαση στο Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών και ένα πυκνό δίκτυο συμπαθούντων πολιτικών, διαμορφωτών γνώμης και δημοσιογράφων. Θα πρέπει να προβάλλει μια θετική εικόνα στο ευρύτερο κοινό για το ιστορικό αυτοκίνητο, αξιοποιώντας όλο το φάσμα των μέσων επικοινωνίας και κοινωνικής δικτύωσης. Ανάμεσα στις πρωτοβουλίες επιρροής και επικοινωνίας συμπεριλαμβάνονται:

  • Τακτικά και επιμελημένα Δελτία Τύπου και στοχευμένες Press Conferences
  • Βελτίωση της έντυπης έκδοσης του περιοδικού Τα Νέα της ΦΙΛΠΑ
  • Έναρξη σύνταξης μηνιαίας ηλεκτρονικής έκδοσης Newsletter με τίτλο Τα e-Νέα της ΦΙΛΠΑ η οποία θα αποστέλλεται μέσω e-mail τόσο προς τα Μέλη μας αλλά και ευρύτερα σε επιλεγμένους αποδέκτες άλλων Λεσχών, Ομοσπονδιών, Δημοσίου Τομέα, Δημοσιογράφων, εταιρικών συνεργατών, συνεργείων κ.π.ά.
  • Επανενεργοποίση του Blog https://philpagr.wordpress.com και κατοχύρωση του domain name “philpa.com”
  • Βελτιστοποίηση της επίσημης ιστοσελίδας www.philpa.gr με τακτικές αναρτήσεις περιεχομένου στα Ελληνικά και Αγγλικά
  • Ενεργότερη παρουσία της ΦΙΛΠΑ στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης με έμφαση στο Facebook, Twitter, άνοιγμα λογαριασμών στο YouTube/Vimeo και δημιουργία καναλιού ταινιών από εκδηλώσεις, σεμιναρίων, ιστορικού ενδιαφέροντος, ντοκιμαντέρ κ.ά.
  • Συνεργασία με άλλα σωματεία του χώρου εντός Ελλάδας
  • Αδελφοποίηση [Twinning] με σωματεία εκτός Ελλάδας
  • Τακτικές φιλανθρωπικές δράσεις και καμπάνιες
  • Δημιουργία καταλόγου συνεργείων, εμπόρων ανταλλακτικών και ελαστικών, ασφαλιστών, εκτελωνιστών για χρήση από τα μέλη.

Ειδική προσπάθεια θα καταβληθεί, με την βοήθεια του επικοινωνιακού μηχανισμού, στην προσέλκυση νέων μελών και την ενεργοποίηση παλαιότερων μελών στο ηλικιακό εύρος 35-50 ετών, τα οποία θα αποτελέσουν και την δύναμη της ΦΙΛΠΑ στο μέλλον, μιας και οι νεότεροι δένουν το ιστορικό αυτοκίνητο με την σημερινή κοινωνία.  Η προσέγγιση τους, η σταδιακή ένταξή τους και η διαμόρφωση και ενίσχυση των σχέσεων με τα μεγαλύτερης ηλικίας και με τα παλαιότερα μέλη είναι ιδιαίτερης σημασίας και θα αποτελέσουν αντικείμενο της αντίστοιχης Ομάδας Εργασίας.

Η ΦΙΛΠΑ πρέπει συστηματικά να προωθεί μέσω της Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ μέλη της στις επιτροπές της FIVA και στη διοίκηση της, ως Observers, Stewards και Marshals σε διεθνείς εκδηλώσεις και ως εκφραστές των μηνυμάτων της FIVA σε διεθνή σώματα.

Συστήματα και Οργάνωση

Με περίπου 10,000 ιστορικά αυτοκίνητα και 4,500 μέλη η ΦΙΛΠΑ πρέπει να αναβαθμίσει τόσο την οργάνωσή της όσο και τα συστήματα της για να βελτιώσει το επίπεδο των υπηρεσιών προς τα μέλη της. Η ΦΙΛΠΑ θα λειτουργεί με βάση ένα απλό εσωτερικό κανονισμό με προδιαγεγραμμένα εγκριτικά όρια για συμβάσεις, πληρωμές και σχέσεις με τράπεζες. Θα τηρεί λεπτομερέστερα βιβλία, θα κλείνει λογαριασμούς κάθε μήνα και θα έχει ηλεκτρονικά πλήρες οικονομικό αρχείο, τεχνικό αρχείο, ηλεκτρονικό πρωτόκολλο, σύστημα παρακολούθησης/υλοποίησης αποφάσεων του Δ.Σ.,  μητρώο μελών και μητρώο ιστορικών αυτοκινήτων. Η οργάνωση της θα αναβαθμιστεί ώστε να στηριχθεί όλο το πρόγραμμα αλλαγής και το ανθρώπινο  δυναμικό θα εμπλουτιστεί με εθελοντές από τα μέλη της που θα στελεχώσουν τις Ομάδες Εργασίας.

Οικονομική Ευρωστία και Διαφάνεια

Θα πρέπει να διασφαλιστεί η συνέχεια και η διαχρονική επιβεβαίωση της οικονομική άνεσης της ΦΙΛΠΑ με:

  • Έσοδα από τα μέλη και εν μέρει από τις πιστοποιήσεις
  • Προϋπολογισμό που παρακολουθείται στενά σε μηνιαία βάση
  • Είσπραξη καθυστερούμενων οφειλών μελών
  • Ενεργοποίηση Επιτροπής Χορηγιών
  • Μετρούμενη ανταποδοτικότητα όλων των δράσεων
  • Εξάλειψη μη παραγωγικών εξόδων
  • Ορθή τιμολόγηση υπηρεσιών

Η ΦΙΛΠΑ πρέπει να είναι συναλλακτικά απολύτως διαφανής και πάντοτε ελέγξιμη από οποιοδήποτε τρίτο. Όλες οι συμβάσεις θα είναι στην διάθεση των μελών και όλες οι πράξεις και συναλλαγές θα ακολουθούν συγκεκριμένη εγκριτική διαδικασία που θα προβλέπεται στον κανονισμό. Εκτός από την εξελεγκτική επιτροπή, η ΦΙΛΠΑ θα ελέγχεται ετήσια από εξωτερικό ελεγκτή.

Ανταποδοτικότητα προς τα Μέλη

Τα μέλη της ΦΙΛΠΑ θα πρέπει να αισθάνονται βέβαια ότι τα χρήματα που δίνουν τους επιστρέφονται με πρόσθετες υπηρεσίες, νέες δυνατότητες και ευχάριστες εκδηλώσεις. Η πλήρης αξιοποίηση του ιδιόκτητου κτηρίου επ’ ωφέλεια των μελών είναι πρώτη προτεραιότητα. Η εξασφάλιση χαμηλότερου κόστους για την ασφάλιση και οδική βοήθεια μέσα από διαγωνιστική διαδικασία είναι βέβαιο ότι θα φέρει αποτελέσματα. Η ζεύξη της κάρτας μέλους ΦΙΛΠΑ με παροχές που σχετίζονται με το ιστορικό αυτοκίνητο από συμβεβλημένες εταιρείες θα μελετηθεί και ευελπιστούμε ότι θα υλοποιηθεί με καλά αποτελέσματα.

Σχέσεις με Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ

Η ΦΙΛΠΑ, ως η ισχυρότερη των λεσχών, έχει βαρύνοντα λόγο στην πορεία και λειτουργία της Ελληνικής Ομοσπονδίας ΦΙΛΠΑ. Ταυτόχρονα όμως η Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ, ως δευτεροβάθμιο όργανο όλων των λεσχών πρέπει να απογαλακτιστεί από την καθημερινή επιρροή της ΦΙΛΠΑ και να διαμορφώσει αυτόνομα το πλαίσιο των εκδηλώσεων, αγώνων και πρωταθλημάτων για όλες τις λέσχες. Η Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ θα πρέπει να εκπροσωπεί ουσιαστικά και ισχυρά τον χώρο του ιστορικού αυτοκινήτου, σε επίπεδο σωματείων, προς την Πολιτεία. Τέλος, το καταστατικό της Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ πρέπει να προσαρμοσθεί στις επιταγές των σημερινών συνθηκών σύμφωνα με τις προτάσεις της Ομάδας Εργασίας στην οποία όρισε το 2016 το Διοικητικό Συμβούλιο. Η αναβάθμιση και βελτίωση της Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ είναι μέλημα της ΦΙΛΠΑ.

Καταστατικό

Δυστυχώς θεσμικά η ΦΙΛΠΑ βρίσκεται χρόνια πίσω, με ένα απαρχαιωμένο καταστατικό που δεν εκφράζει τις επιθυμίες των μελών της. Τρία είναι τα κύρια σημεία αλλαγής: ο περιορισμός του αριθμού των θητειών του Προέδρου και ο τρόπος εκλογής του, ο επαναπροσδιορισμός της σχέσης με την Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ και η απάλειψη όρων που εμποδίζουν την εύρυθμη λειτουργία της λέσχης. Μια εξειδικευμένη Ομάδα Εργασίας θα πρέπει να ξανασχεδιάσει το καταστατικό ώστε να ψηφισθεί σε επόμενη Καταστατική Γενική Συνέλευση, με άμεσο ορίζοντα σύγκλισης.

Θεσμικό Πλαίσιο

Η ουσιαστική απαγόρευση της κυκλοφορίας οδηγεί σε αδιέξοδο τον χώρο του ιστορικού αυτοκινήτου, γιατί τα οχήματα αυτά χρειάζονται συνεχή συντήρηση και δοκιμές αλλιώς γίνονται επικίνδυνα όταν κινηθούν. Επιπλέον, η μόνιμη στάθμευση τους στην ουσία τα εξαφανίζει ως μέρος της πολιτιστικής κληρονομιάς. Τέλος, οι επενδύσεις που έχουν γίνει από τους ιδιοκτήτες στην απόκτηση και συντήρηση ιστορικών αυτοκινήτων θα εξανεμισθούν καθώς οι αγοραπωλησίες εντός της χώρας θα μηδενισθούν και τα συνεργεία θα κλείσουν.

Το καθεστώς που ίσχυε με την Υπουργική Απόφαση 2001 (Αρ. 64079/5984-29) καθώς και αυτό που θεσμοθετήθηκε με την ΚΥΑ (Αριθμ. Α οικ. 55972-3112) είναι μοναδικά και δεν εφαρμόζονται από κανένα κράτος της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αντίθετα, σε όλες τις χώρες της Ε.Ε. επιτρέπεται απεριόριστα η κυκλοφορία ιστορικών αυτοκινήτων με καταβολή χαμηλών τελών, τα οποία σε μερικές χώρες είναι μηδενικά.

Το πρόβλημα πρέπει να αντιμετωπισθεί μία για πάντα. Είναι σαφές ότι χρειάζεται μια νέα και μακροχρόνια διευθέτηση από την Πολιτεία μέσα στο πλαίσιο του τι ισχύει στις άλλες Ευρωπαϊκές χώρες. Τα ιστορικά αυτοκίνητα αποτελούν κομμάτι της πολιτιστικής μας κληρονομιάς ενώ συντηρούν οικονομικά ένα ολόκληρο οικοσύστημα (συνεργεία, εισαγωγείς ανταλλακτικών, εμπόρους αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών, τουριστικούς προορισμούς), με τζίρο αρκετών εκατομμυρίων Ευρώ ετησίως. Η στιγμή έχει ωριμάσει προκειμένου η λειτουργία του χώρου του ιστορικού αυτοκινήτου να κανονικοποιηθεί άμεσα και να εναρμονιστεί κατά τα πρότυπα των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η ΦΙΛΠΑ ως το ισχυρότερο σωματείο ιδιοκτητών ιστορικών αυτοκινήτων οφείλει να παίξει σημαντικό ρόλο σ’ αυτήν την διαδικασία, υποστηρίζοντας και ενισχύοντας την ΕΟΦΙΛΠΑ σε πλήρη συνεργασία με τις άλλες λέσχες.

Σαν Συμπέρασμα

Για να κάνουμε την ΦΙΛΠΑ αποτελεσματική και φιλική προς τα μέλη της, θα πρέπει να εμπλουτισθούν οι εκδηλώσεις, να ενισχυθεί η επιρροή μας σε τρίτους και η εξωστρέφεια και να παγιωθεί ένα λειτουργικό θεσμικό περιβάλλον για το ιστορικό αυτοκίνητο. Για να τα πετύχουμε θα πρέπει να βελτιώσουμε την διοίκηση, την οργάνωση και τα συστήματα της ΦΙΛΠΑ, να εξασφαλίσουμε την οικονομική ευρωστία της και την πλήρη διαχειριστική διαφάνεια και να εκσυγχρονίσουμε το καταστατικό της. Τέλος, θα πρέπει η ΦΙΛΠΑ να στηρίξει και καθοδηγήσει την προσπάθεια της ΕΟΦΙΛΠΑ για την θεσμική κανονικοποίηση των ιστορικών αυτοκινήτων.

Η μεγάλη αλλαγή είναι απαραίτητη για να ξαναγίνει η ΦΙΛΠΑ μεγάλη.

 

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s